Mobilizáld a csípőd! Csípőgyakorlatok.

Modernkori életmódunkból adódóan a csípőízületünket igen korlátozott mozgástartományban használjuk.

Gondoljunk csak bele, egy átlagos napon hogyan mozgunk.

A legtöbb ember viszonylag magas ágyon alszik, amelyre leül – hasonlóan egy székhez – reggel pedig feláll onnan. Székre ül a reggelihez, majd leül a munkahelyén vagy otthon a kanapéra. Esetleg ülve (autó, tömegközlekedés stb) közlekedik, ülve eszik, dolgozik és szórakozik.

Ezek a tevékenységek olykor órákon át tartanak. Amiért ez fontos számunkra, az a testünk geometriája ezen tevékenységek közben. A csípőre irányítva a nagyítót, kb. 80-100 fokos hajlításban van ülés közben.

A csípő mozgástartomány ennél jóval színesebb és erre a mozgás-palettára szükségünk is van az ízületeink, izmaink, kötőszöveteink egészsége, a járásunk és egyéb mozgásaink hatékonysága érdekében.

A következőkben néhány csípő mobilizáló gyakorlatot mutatok be.

Ezek előnye:

  • megmozgatják a csípőt a kritikus irányokba (is)
  • erősítik és nyújtják az izmokat és a kötőszövetet (fasciát)
  • elősegítik a csípő és a medence optimális helyzetét
  • javítják az izomegyensúlyt a csípő-medence-törzs egységben
  • fejlesztik az egyensúlyt
  • mindez hozzájárul a csípőízület kiegyensúlyozottabb terheléséhez.
1 . Csípő gyakorlat. A csípő feszítése.

A csípőízület esetében a leggyakrabban hiányzó, illetve csökkent mozgástartomány a befelé forgatás (berotáció) mellett a feszítés (extenzió).

Ebben a videóban először egy nagyon egyszerű gyakorlattal keressük meg az aktuális mozgástartományunkat a csípőnkben a feszítés irányában. Ugyanezt a mozgást nem csak tesztként, de a mozgástartomány növelésére, illetve az izmok fejlesztésére is használjuk, kiegészítve azt egy rotációs csípőmobilizációval.

Figyelj mindig az instrukciókra, a testérzetekre, a testtartásodra és természetesen a mozgásra.

Végezd lassan, legyen aktív kontroll végig a mozgás során.

2. Csípő gyakorlat. Játékos nyílt- és zártláncú csípő gyakorlatok.

Ez a gyakorlat amellett, hogy segít a mozgások tudatosításában, mobilizálja a csípőt és fejleszti a csípő körüli izmok működését. A fő célja azonban a mozgások tudatosítása játékos úton.

Ez nem egy egyensúly gyakorlat, ezért szükség esetén nyugodtan támaszkodj meg a falon.

Mire figyelj?

  • arra, mit mozgatsz mihez képest (ne a mozgás mértékén legyen a fókuszod!)
  • érezd meg az adott csípőízületi mozgás aktuális határát és ne lépj túl azon
  • lassan dolgozz
  • mozogj örömmel.

A gyakorlatokat videó formátumban teszem fel, ez a lista folyamatosan bővülni fog. A csípő gyakorlatok listájának a linkjét ide kattintva éred el.
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

20 − 11 =