Kezelési módszerek

Milyen terápiás módszerekkel dolgozom?

Alkalmazott kezelési technikák, szolgáltatások

Manuálterápia

A manuálterápia egy komplex módszer, mely során az egész test ízületeit vizsgáljuk, és ahol szükséges kezeljük az ún. ízületi blokkokat. A manuális technikáknak igen széles palettája van. Használunk közvetlenül az ízületre ható fogásokat, és ahol szükséges, ott a gerinc és a végtagok izmait, faszciáit is kezeli. A manuálterápia célja a funkció, az ízületi mozgások és a test izom-egyensúlyának helyreállítása. A kezelést érdemes korrekciós gyógytorna gyakorlatokkal, esetleg kinesio tape-pel kiegészíteni, melyekkel hozzájárulunk a rendszer stabilizálásához.

Lágyrész manuálterápia

A lágyrészmobilizációs technikák célja a kórosan feszült izom és/vagy izompólya (fascia) nyújthatóságának és mozgathatóságának a helyreállítása, ezáltal a szöveti és mozgásszervi funkciók javítása. Ide tartozik a triggerpont terápia is. A trigger pont az izompólyában kialakult feszültségpont, mely fájdalmasan megfeszíti az egész izompólyát (fasciát) lokális ill. távoli, kisugárzó fájdalmat okozva (myofasciális fájdalom). A kezelés során az izom és az izompólya előkészítése után mechanikai ingert, rányomást alkalmazunk.

Gyógytorna kezelések

A gyógytorna kezelések a gyógyító mozgással és egyéb mechanikai energiával történő terápiás technikák nagy halmaza. A legtöbb mozgásszervi panaszra megoldást jelent. Ezenkívül jótékony hatású a stressz, a szorongás és lelki problémák kezelésében is. A személyre szabott gyógytorna gyakorlatok egészségmegőrző és rehabilitációs céllal is végezhetőek. Szemlélete mindig holisztikus, figyelembe veszi az egyén testi-lelki-szellemi állapotát, és környezetét is. Bármely korban és állapotban alkalmazható.

Lábterápia

A lábterápia során a láb panaszainak (bütyök, kalapácsujj, talpi bőnye gyulladás stb.) megelőzésével és kezelésével foglalkozunk. Néhány közös foglalkozáson mutatom meg az adott problémának megfelelő gyakorlatokat és a szükséges változtatásokat. A program célja a láb természetes mozgásainak és funkciójának a helyreállítása. A terápia sikerének kulcsa főként a tudatos és kitartó otthoni gyakorlás. Lényegi eleme még olyan lábbeli választása, amely lehetővé teszi a láb természetes mozgásait és az érzékelést.

Jógaterápia

A jóga ászanáit terápiás céllal gyógytornával ötvözve alkalmazom az egyéni állapotnak megfelelően. Jógagyakorló pácienseknél célom a biztonságos jógagyakorlás megalapozása is. Az ászanák erősítik és rugalmasítják az egész szervezetet, javítják az állóképességet és a testtartást. Pozitív hatást fejtenek ki a belső szervek működésére, hatékony a stressz oldásában és az elme elcsendesítésében. A legtöbb mozgásszervi panasz esetén alkalmazhatóak életkortól függetlenül.

McKenzie torna

kezelés

A McKenzie torna egy olyan vizsgálati és terápiás módszer, amely a gerincsérv (és egyéb gerinc panaszok) konzervatív gyógyítására szolgál. A kezelés egyénre szabott, és a páciens aktív közreműködését igényli. Fő célja, hogy a páciens megismerje panaszait és testének a működését, ezáltal függetlenné válik a gyógytornásztól, és panaszait önállóan otthonában a tanult gyakorlatok alapján kezelni tudja. A tünetek kiújulásának elkerülése érdekében ergonómiai tanácsokkal látjuk el a pácienst.

Kinesio tape

A kineziológiai tapasz (kinesio tape) egy speciálisan kialakított elasztikus textiltapasz, mely hatásmechanizmusa a ragasztási technikában van. Általa finoman elmozdítható az izompólya (az izmot és szerveket körülvevő erős kötőszövet), ezáltal beindul a szervezet öngyógyító mechanizmusa. Javul a helyi keringés, csökken a fájdalom, a feszülés, és javul a funkció. Kiegészítő terápiaként a kinesio tape rendkívül hatékony, hisz a mozgást nem korlátozza, a fájdalmat azonnal csökkenti és hatását a nap 24 órájában fejti ki. A gyógytorna gyakorlatok hatását erősíthetjük vele.

Köpölyözés

mozgó köpölyözés (nyúvasztás) a klasszikus köpölyözés egy formája, mely során az olajozott bőrfelületre felhelyezett köpölyt lassan mozgatjuk. Hatékonyan kezelhető vele az izom- és az izompólya feszesség, a kötőszöveti letapadás. A köpöly okozta szívóhatás fokozza a vér- és nyirokkeringést, a reflexhatás (Head-zóna elmélet) által pedig a hozzátartozó szervre is kifejti hatását. A kezeléshez szilikon köpölyt használunk, mellyel biztonságosan és hatékonyan kivitelezhető a hideg köpölyöző kezelés. Az eljárás olykor fájdalommal és a bőr átmeneti elszíneződésével jár.

Nyirokterápia

A nyiroködéma terápia megelőző céllal, nyiroködémára hajlamosító tényező megléte miatt, valamint terápiás céllal, a már kialalkult nyiroködéma, ill. lipödéma esetén is alkalmazható. A nyirokterápia a nyirokrendszer működési zavarának következtében felgyülemlett nyirokfolyadék áramlását segíti elő. A nyirokdrainage a tünetek csökkentésére irányul (tehát nem oki terápia), speciális fogások által megnyitja a nyirokutakat, és segít elvezetni a nyirokfolyadékot. A kezelés része a manuális nyirokdrainage és a keringésjavító torna.