Kezelési módszerek

Milyen terápiás módszerekkel dolgozom?

Alkalmazott kezelési technikák, szolgáltatások

Manuálterápia

A manuálterápia a mozgásszervrendszer visszafordítható elváltozásaival foglalkozó vizsgáló és terápiás módszer, mely a manuális technikák széles palettáját alkalmazza. Elsősorban a gerinc és a végtagok izmait, izompólyáit kezeli, melyeken keresztül hat az ízületekre, de használ közvetlenül az ízületre ható fogásokat is. A manuálterápia célja a funkció és a test izomegyensúlyának a helyreállítása. A kezelést gyógytorna gyakorlatok egészítik ki.

Gyógytorna kezelések

A gyógytorna kezelések a gyógyító mozgással és egyéb mechanikai energiával történő terápiás technikák nagy halmaza. A legtöbb mozgásszervi panaszra megoldást jelent. Ezenkívül jótékony hatású a stressz, a szorongás és lelki problémák kezelésében is. A személyre szabott gyógytorna gyakorlatok egészségmegőrző és rehabilitációs céllal is végezhetőek. Szemlélete mindig holisztikus, figyelembe veszi az egyén testi-lelki-szellemi állapotát, és környezetét is. Szinte bármely korban és állapotban alkalmazható. Jelenleg csak egyéni torna formájában vehető igénybe.

McKenzie torna

kezelés

A McKenzie torna egy olyan vizsgálati és terápiás módszer, amely a gerincsérv (és egyéb gerinc panaszok) konzervatív gyógyítására szolgál. A kezelés egyénre szabott, és a páciens aktív közreműködését igényli. Fő célja, hogy a páciens megismerje panaszait és testének a működését, ezáltal függetlenné válik a gyógytornásztól, és panaszait önállóan otthonában a tanult gyakorlatok alapján kezelni tudja. A tünetek kiújulásának elkerülése érdekében ergonómiai tanácsokkal látjuk el a pácienst.

Lágyrész mobilizáció

A lágyrészmobilizációs technikák célja a kórosan feszült izom és/vagy izompólya (fascia) nyújthatóságának és mozgathatóságának a helyreállítása, ezáltal a szöveti és mozgásszervi funkciók javítása. Ide tartozik a triggerpont terápia is. A trigger pont az izompólyában kialakult feszültségpont, mely fájdalmasan megfeszíti az egész izompólyát (fasciát) lokális ill. távoli, kisugárzó fájdalmat okozva (myofasciális fájdalom). A kezelés során az izom és az izompólya előkészítése után mechanikai ingert, rányomást alkalmazunk.

Jógaterápia

A mozgásszervi jógaterápia egy egyéni óra, ahol a különböző gyógytorna módszereket és a jóga ászanáit ötvözzük. Célja az ászanák terápiás jellegű felhasználása, és a biztonságos jógagyakorlás megalapozása. A mozgásszervi jógaterápiás órán az egyéni adottságokat szem előtt tartva megtanítjuk a helyes ászana gyakorlást. Ajánlott azoknak, akiknek mozgásszervi panaszuk van, de szeretnek/szeretnének jógázni, és azoknak is, akik jógázás közben sérültek meg. A jógapózok olyan komplex gyakorlatok, melyek az egész testre jó hatással vannak (kortól függetlenül), ha megfelelően végezzük őket.

Kinesio tape

A kineziológiai tapasz (kinesio tape) egy speciálisan kialakított elasztikus textiltapasz, mely hatásmechanizmusa a ragasztási technikában van. Általa finoman elmozdítható az izompólya (az izmot és szerveket körülvevő erős kötőszövet), ezáltal beindul a szervezet öngyógyító mechanizmusa. Javul a helyi keringés, csökken a fájdalom, a feszülés, és javul a funkció. Kiegészítő terápiaként a kinesio tape rendkívül hatékony, hisz a mozgást nem korlátozza, a fájdalmat azonnal csökkenti és hatását a nap 24 órájában fejti ki. A gyógytorna gyakorlatok hatását erősíthetjük vele.

Köpölyözés

mozgó köpölyözés (nyúvasztás) a klasszikus köpölyözés egy formája, mely során az olajozott bőrfelületre felhelyezett köpölyt lassan mozgatjuk. Hatékonyan kezelhető vele az izom- és az izompólya feszesség, a kötőszöveti letapadás. A köpöly okozta szívóhatás fokozza a vér- és nyirokkeringést, a reflexhatás (Head-zóna elmélet) által pedig a hozzátartozó szervre is kifejti hatását. A kezeléshez szilikon köpölyt használunk, mellyel biztonságosan és hatékonyan kivitelezhető a hideg köpölyöző kezelés. Az eljárás olykor fájdalommal és a bőr átmeneti elszíneződésével jár.

Nyirokterápia

A nyiroködéma terápia megelőző céllal, nyiroködémára hajlamosító tényező megléte miatt, valamint terápiás céllal, a már kialalkult nyiroködéma, ill. lipödéma esetén is alkalmazható. A nyiroködéma a nyirokrendszer működési zavarának következtében felgyülemlett nyirokfolyadék. Kialalkulhat sérülések, fertőzések, műtéti beavatkozások után is. A nyirokdrainage a tünetek csökkentésére irányul (tehát nem oki terápia), speciális fogások által megnyitja a nyirokutakat, és segít elvezetni a nyirokfolyadékot. A kezelés részei: a manuális nyirokdrenázs, kompressziós kötés és a keringésjavító torna.